banner ad

3DOM – czyli o głos wolny… Tomasz Grzegorz Stala wyłącznie dla MyslKonserwatywna.pl

| 25 lutego 2017 | 0 Komentarzy

tjkZ twórcą marki 3DOM, Tomaszem Grzegorzem Stalą, rozmawia Mariusz Matuszewski.

 

Skąd pomysł na taką markę? Jakie były początki?

Marka 3DOM rodziła się w mojej głowie przez kilka lat. Rok 2015 był przełomowy, kiedy od fazy wstępnego pomysłu, planowania i koncepcji, przeszedłem do etapu realizacji. Sklep internetowy ruszył w lutym 2016 roku, teraz stopniowo ewoluuje. Koncepcją 3DOM było zebranie kilku wartościowych marek oraz osób pod jedne skrzydła i – dzięki efektowi synergii – próba transmisji bliskich mojemu sercu wartości i przekonań. Szkielet planu się nie zmienił, co najwyżej jest on korygowany, a jego zasadniczym celem pozostaje stworzenie marki, z którą utożsamiać się będą osoby ceniące wolność, tradycję i religię katolicką.

Jaki zakres produktów oferuje 3DOM?

Na początku miała być to odzież związana z wspomnianymi poglądami. Sytuacja zmusiła mnie jednak (brak wydawcy dla ważnej pozycji na rynku – AION. Szkice u końca czasów) do zostania wydawcą książki. Przeszedłem cały proces związany z ISBN, poznałem know how i na rynku ukazała się książka Pana Nikt, która właśnie dzięki efektowi synergii osób związanych z 3DOM okazała się małym hitem wydawniczym i na ten moment sprzedała się w ponad 1600 egzemplarzach – mimo absolutnej medialnej cenzury tytułu.

Skoro jest wydana książka, to dlaczego nie płyta? W ten sposób, z dużą inspiracją i pomocą Maćka "Ptaka" Ptasznika, który jest dobrym duchem, mecenasem i sporym motorem napędowym dla 3DOM, ukazał się jego krążek N13W1DZ147N3 1MP3R1UM wraz z książką Słowo Klucz.

W grudniu 2016 roku odbyła się premiera filmu, którego jestem reżyserem – Serce Polski. Film trzeba było wydać, więc tym też zajęło się 3DOM.

Reasumując – rok 2016 przyniósł wiele niespodzianek i sprawił, że 3DOM z marki odzieżowej stał się wydawnictwem z prawdziwego zdarzenia.

Co wyróżnia was od innych projektów o podobnym profilu?

Jestem realistą. Wiem, że na rynku odzieżowym są marki zbliżone „programowo”, z dużo większym zapleczem finansowym i organizacyjnym, jednak 3DOM ewoluowało do takiego stadium, że nie można porównać nas do nikogo. 3DOM to teraz taki wolnościowy cupsell ;-)

Stawiamy bardzo duży nacisk na jakość naszych produktów oraz poziom obsługi. To mocne atuty i tego będziemy się trzymać.

Gdzie plasujecie się – nazwijmy to – ideowo?

Jak sama nazwa marki wskazuje, miłujemy wolność. Ale nie tą lansowaną przez Owsiakowe „róbta, co chceta” i lewackie ideologie. To odpowiedzialność za siebie, swoją rodzinę i wspólnotę. To szacunek dla tradycji i oczekiwanie na powrót Króla. To poszanowanie życia ludzkiego od poczęcia do naturalnej śmierci. To w końcu uznanie dorobku i roli cywilizacji łacińskiej i religii katolickiej, a także praw jednostki – w tym tego do posiadania broni palnej.

Skąd takie logo?

Logo 3DOM to owoc pracy Grześka z Gdańska, artysty związanego z Sarmackim Stylem i Twórcownią „Lach”.

Jakie macie plany wydawnicze?

Tu jest dobrodziejstwo urodzaju. Wydaliśmy w ostatnim czasie koszulki pro-life, antyislamskie, czy też wzór „Szczęść Boże!” z linii Grzegorza Brauna. Do tego rozszerzyliśmy asortyment o wzory koszulek damskich.

Jeśli chodzi o książki, to mamy juz zapełniony kalendarz wydawniczy na pierwsze półrocze 2017 roku. Ukażą się wtedy: „Smoleńsk” Pana Nikt, będący dogłębną analizą kulis zamachu smoleńskiego, a także „Alfabet Brauna” Grzegorza Brauna.

W kwietniu w Gdańsku będzie miała miejsce premiera filmu Grzegorza Brauna „Plusy dodatnie, plusy ujemne”, który nigdy nie został wydany, a był pierwszym dokumentem, burzącym mit Bolka Wałęsy. Będzie go można nabyć w pakiecie z książką, w której ujawnione zostaną dotąd nie publikowane kulisy powstania tej produkcji oraz dokumenty Bolka.

Muzyczne premiery tego roku, to płyta Stopy, rapera z Częstochowy, którego silne narodowo-katolickie i bezkompromisowe przesłanie, z dużym wsparciem Maćka Ptasznika, odpowiedzialnego w 3DOM za ten dział, ujrzy światło dzienne.

Kolejną pozycją będzie płyta Olgi Bojar, młodej utalentowanej artystki z Poznania, której hipnotyzujący głos i inspirujące teksty w formie krążka ukażą się w drugiej połowie 2017 roku.

Ostatnim projektem, nad którym pracujemy, jest hołd dla nienarodzonych dzieci – składanka antyaborcyjna, będąca zwieńczeniem naszych muzycznych planów.

Media z kapitałem zagranicznym oraz te, które utrzymują przy życiu zakorzeniony w poprzednim systemie układ biznesowo-towarzyski, zdominowały polski rynek informacyjny i wydawniczy. Jak oceniasz szanse na zaistnienie w nim portali lub wydawnictw o takim profilu, jak ten, który sam reprezentujesz? Czy istnieje szansa, że będziemy prowadzić taką działalność po godzinach, ale zarabiać na tym dla siebie oraz dla swoich organizacji godne pieniądze?  

Generalizując, po roku działalności, muszę z przykrością stwierdzić, że sytuacja jest beznadziejna. Wszechobecna cenzura, polegająca na przemilczeniu owoców prac wielu autorów i artystów jest porażająca. Nie ma siły, aby zrobić przełamanie w tym utrwalanym schemacie, i z nadzieją, ale też dużą obawą przyjmuję kolejne plany powstania mediów niezależnych, narodowych, bo mam świadomość, że mogą prowadzić podobną politykę co ich zachodnie odpowiedniki działające na naszych terenach.

Bardzo bym chciał żyć z wydawnictwa i sklepu, jednak na tym poziomie rozwoju 3DOM, gdzie wszystkie środki przeznaczane są na inwestycje, jest to niemożliwe. Na szczęście „nie samą wolnością człowiek żyje”, i z powodzeniem od kilku lat prowadzę też działalność usługową, która pozwala nam przeżyć i ciągle się rozwijać.

Bo bardzo ważne, bo 3DOM w tym momencie to zespół zaangażowanych i pozytywnie zakręconych ludzi, wśród których nie sposób nie wymienić mojej małżonki, która pomaga w logistyce, wspomniany Maciek Ptasznik jako dobry duch i muzyczny ekspert, rysownik Sebastian „Buchinsky” z niezwykle celną kreską, Jurek Szałaciński i Łukasz Gawroński – graficy oraz nieoceniony Grzegorz Braun, którego medialna rozpoznawalność i poświęcenie sprawie sprawiają, że jesteśmy tam, gdzie jesteśmy. Dzięki Wam za wszystko – razem możemy więcej!

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: Mariusz Matuszewski

 

Witryna internetowa sklepu: https://www.3dom.pro/

Kategoria: Mariusz Matuszewski, Myśl, Publicystyka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *